fredag den 25. oktober 2013

Bedre sent end aldrig...

Den har ligget og kigget på mig i ugevis... Den der satans voksipose!

For 10 uger siden drog jeg til Roskilde i Stof & Stil. Målet var at finde noget lækkert stof til min elskede voksipose, og måske jeg turde kaste mig ud i en sengerend til min vugge som var et loppefund! Jeg ville lade mig inspirere af stofferne, så intet var besluttet.

Blot for liiiige at slå fast. Jeg er INGEN SY HAJ! Jeg er så ærgerlig over jeg har ti tommelfingrer, og at min toldmodighed at så skod på det punkt. For jeg syntes det er en fatal fejl hos mig selv, at jeg ikke kan sy! Sidste år købte jeg en Symaskine i ikea. Manden syntes det var en god ide, for jeg var ofte lidt pinlig over, at smide de simple småreparationer ud til min mor, som er en enorm god sy haj! Og man bliver jo ikke bedre til noget ved blot ynke!!

Nå men, jeg fik købt igen fedt stof til min skønne voksi pose. Jeg havde søgt nettet tyndt efter DIY'er og gode tips. Men er du gal et virvar. For det første, så eksisterer der kun EN voksi! Det er der åbenbart ikke mange der fatter, så de kalder lystigtderes hjemmegjorte sovepose i eget design for en voksi. Det kan jeg ski'ette bruge til noget. Grr! Så jeg sjussede mig fem og tilbage vha. Det gamle betræk, til mål, dimser og dutter.
Mange af DIY'erne jeg fandt, havde kulørt og printet stof som ydrer. Det var jeg ikke så meget til, vil hellere have noget kraftigt stof med et roligt og lidt tidløst look. Så valgte deres brune mellemriflet Fløjl. Det er lækkert blødt. Rigtig godt til at sy nogle bukser af også tænker jeg:)
Inderstoffet blev dette Bomuld stof. Jeg fandt en applikation imellem deres lange reoler, som passer i designet til inderstoffet. Den ser lidt vred ud denne Ugle. Men det gør ikke spor:) Faktisk købte jeg gså en gang pippinbånd i turkis, for damn det kunne se godt ud. Meen undervejs i projektet måtte jeg  se mig slået hjem i ludo. Så kantebåndet på bliver til et andet spændendeprojekt.

Det er så 10 uger siden jeg købte marterialerne. Ugerne gik, og jeg fik kastet mig ud i det. Men så gik jeg død. Her for et par dage siden tænkte jeg, at NU skulle jeg altså få den voksi færdig, for terminen nærmer sig med hastige skridt! Så et par dages intensive timer ved spiseborde har givet bonus! Jeg har kun været ved at smide projektet ud af vinduet en 77-98 gange! Med sved på panden lykkedes det mig satme at bliver FÆRDIG og jeg gør det aldrig NOGENSINDE igen - aldrig!!!!

Manden er stolt af sin lille højgravide husmor. Han syntes sgu det er blevet flot, og så slipper han også for at høre på mere af mit brokkeri:)

Der er selvfølgelig masser af skønshedsfejl, og masser af tekniske fejl. Men den virker, og alle huller og snoretræk passer dælma!

- En af dagene må jeg lige smide billedet op af sengerenden, som faktisk også blev god!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar